Ova stranica koristi kolačiće
lera.hr koristi kolačiće kako bi se osiguralo bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost stranica. Za nastavak pregleda i korištenja stranica, kliknite na Prihvaćam. Saznajte više.
Prljavština (pjesak, zemlja, prašina s puteva) se tokom vožnje po kišnom vremenu zalijepi na bicikl. Nečistoće su invazivnije nego što se misli; ulaze u skoro svaki otvor i neravnine na biciklu i mogu nanijeti veliku štetu. Male čestice i prljavština mogu u velikoj mjeri oštetiti lanac, zupčanike ali i ostale osetljive komponente bicikla.
Iz tog razloga Vam toplo preporučujemo da prvi korak uvijek bude ispiranje prljavštine i detaljno brisanje bicikla suhom krpom. Prilikom pranja nije preporučljivo koristiti aparate pod pritiskom jer se takvim načinom pranja može isprati i mast iz ležajeva, odnosno voda može prodrijeti unutar okvira što može uzrokovati unutrašnju koroziju metala.
Nakon što ste bicikl detaljno prebrisali suhom krpom, WM100 sprej upotrebite na sljedećim djelovima bicikla: kablovima odnosno sajlama, pokretnim dijelovima prednjih i zadnjih prijenosnika, okretnim djelovima kočnica (ali ne i samim paknama) i na kraju na vijcima na svim djelovima bicikla. Korozija je jedan od najvećih neprijatelja vašeg bicikla i može dovesti do pucanja kablova i sajli, ali čak i do potpunog propadanja čeličnih okvira. Prema tome, izdvojite par minuta za ovaj korak i spasite sebe glavobolje u budućnosti.
Važna napomena: kod disk kočnica obratiti pažnju da sam disk, kao i pakne diska ne tretirate sa WM100 ili drugim sredstvom koje u sebi sadrži ulje ili masti. Ovo je jako bitno jer će u protivnom doći do proklizavanja diska kod kočenja i samim tim možete ugroziti vašu sigurnost u prometu. Diskove je dovoljno obrisati sa čistom suhom krpom.
Bez obzira na to koliko ste zaštitili svoj bicikl, voda će naći način da prodre u svaki mogući otvor na njemu. Ukoliko tu vodu ne otklonite ona će se skupljati u najnižim dijelovima okvira, gdje će izazivati koroziju. Kako do toga ne bi došlo bitno je bicikl "osušiti". To možete napraviti tako što ćete skinuti šipku sjedala i ostaviti bicikl preko noći preokrenut naopako. Kod nekih modela postoje otvori i dovoljno je da prednji kotač ostavite podignutim preko noći i na taj način omogućite vodi da iscuri iz okvira.
Lanac je bitan dio kada je u pitanju prijenos sile okretanja na kotače i od velike je važnosti da bude u dobrom stanju. Nakon sušenja kompletnog bicikla treba ukloniti prljavštinu odgovarajućom tekućinom ili sprejem za čišćenje lanca. Nakon toga treba uraditi i najbitniji dio kod održavanja lanca, nanijeti lubrikant.
Kada kočite po kiši, ostatak s pakni se miješa s vodom i formira crni film koji najčešće ostaje zalijepljen na felgama, bočnim zidovima guma, ali i dodirnoj površini pakni. Kada se ovaj sloj osuši on vrlo često zna da izazove brojne probleme. Par minuta potrošenih na uklanjanje ovog sloja, može Vam omogućiti pravovremeno i sigurno kočenje.
Samo 10 minuta utrošenih na prethodno navedenih pet koraka će biti dovoljno da svom biciklu produžite životni vijek i sebi omogućite sigurniju vožnju bicikla.