• Prijavi se na naš newsletter za dodatnih 5% popusta!
  • Dostava je besplatna za kupovine iznad 50 EUR.

Održavanje bicikla nakon vožnje po kišnom vremenu

U nastavku ćemo Vam predstaviti 5 koraka čišćenja i održavanje bicikla nakon vožnje po kišnom vremenu.

Održavanje bicikla nakon vožnje po kišnom vremenu
  1. Sperite prljavštinu sa bicikla

Razna prljavština (pjesak, zemlja, prašina sa puteva …) se tokom vožnje po kišnom vremenu zalepe na bicikl. Ta prljavština je invazivnija nego što mislite, prodire u skoro svaki otvor na koji naiđe i može nanijeti veliku štetu. Sigurno ste primetili krckavi zvuk prašine ili pjeska dok ste okretali pedale. Iako Vam to možda djeluje bezazleno, te male čestice mogu u velikoj mjeri oštetiti lanac, zupčanike ali i ostale osetljive djelove bicikla. 

Iz tog razloga Vam toplo preporučujemo da prvi korak uvek bude spiranje prljavštine i detaljno brisanje celog bicikla suvom krpom. Prilikom pranja nemojte koristiti aparate pod pritiskom (puromate) jer se takvim načinom pranja može isprati i mast iz ležajeva, odnosno voda može prodrijeti unutar okvira što može uzrokovati unutrašnju koroziju metala.

  1. Nanesite disperzant vode (WM100) 

Nakon što ste bicikl detaljno prebrisali suvom krpom, WM100 sprej upotrebite na sledećim djelovima bicikla: kablovi, odnosno sajle, pokretni djelovi prednjih i zadnjih prenosnika, okretni djelovi kočnica (ali ne i same pakne) i na kraju šrafove i vijke na svim djelovima bicikla. Korozija je jedan od najvećih neprijatelja vašeg bicikla i može dovesti do pucanja kablova i sajli, ali čak i do potpunog propadanja čeličnih okvira. Prema tome, izdvojite par minuta za ovaj korak i spasite sebe glavobolje u budućnosti.

Važna napomena: kod disk kočnica obratiti pažnju da sam disk, kao i pakne diska ne tretirate sa WM100 ili drugim sredstvom koje u sebi sadrži ulje ili masti. Ovo je jako bitno jer će u protivnom doći do proklizavanja diska kod kočenja i samim tim možete ugroziti vašu sigurnost u prometu. Diskove je dovoljno obrisati sa čistom suhom krpom.

  1. "Osušite" okvir

Bez obzira na to koliko ste zaštitili svoj bicikl, voda će naći način da prodre u svaki mogući otvor na njemu. Ukoliko tu vodu ne otklonite ona će se skupljati u najnižim djelovima okcira, gdje će izazivati koroziju. Kako do toga ne bi došlo bitno je bicikl "osušiti". To možete napraviti tako što ćete skinuti šipku sjedala i ostaviti bicikl preko noći. Kod nekih modela postoje otvori za drenažu i dovoljno je da naspramni kotač ostavite podignutim preko noći i na taj način omogućite vodi da iscuri iz okvira.

  1. Očistite, osušite i nanesite lubrikant na lanac

Lanac je bitan dio kada je u pitanju prijenos sile okretanja na kotače i od presudnog je značaja da on bude u dobrom stanju. Nakon sušenja kompletnog bicikla treba ukloniti prljavštinu odgovarajućom tekućinom ili sprejem za čišćenje lanca. Nakon toga treba uraditi i najbitniji dio kod održavanja lanca - nanošenje lubrikanta.

  1. Obrišite kočionu površinu felgi i pakne

Kada kočite po kiši, ostatak sa pakni se meša sa vodom i formira crni film koji najčešće ostaje zaljepljen na felgama, bočnim zidovima guma, ali i dodirnoj površini pakni. Kada se ovaj sloj osuši on vrlo često zna da izazove veći broj problema. Prema tome, samo par minuta potrošenih na uklanjanje ovog sloja, može Vam omogućiti pravovremeno i sigurno kočenje.

Samo 10 minuta utrošenih na prethodno navedenih pet koraka će biti dovoljno da svom biciklu produžite životni vijek i sebi omogućite sigurniju vožnju bicikla.